خانم علما فر

به نظر می‌رسد که فرآیند یادگیری و آموزش زمانی بهینه‌تر خواهد بود که به صورت پژوهش عملی و کاربردی طراحی و اجرا شود. علوم آزمایشگاهی به‌ویژه در حوزه‌هایی مانند زیست‌شناسی و شیمی، این امکان را فراهم می‌آورند که مفاهیم نظری به صورت تجربی و عملی به دانش‌آموزان منتقل شوند. این رویکرد نه تنها به درک عمیق‌تر مباحث کمک می‌کند، بلکه انگیزه و علاقه‌مندی دانش‌آموزان را به یادگیری افزایش می‌دهد.

با دکتری در میکروبیولوژی و بیش از ۱۵ سال تجربه تدریس در مدارس مختلف، به خوبی با شیوه‌های تدریس خلاق و متناسب با تیپ‌های شخصیتی مختلف آشنا هستم. در این راستا، استفاده از روش‌های نوین آموزشی و تکنیک‌های فعال یادگیری، به من این امکان را می‌دهد که محیطی پویا و تعاملی برای یادگیری ایجاد کنم.

به عنوان فردی خلاق، مهربان و دقیق با طبعی هنری، همواره تلاش کرده‌ام تا از ابزارهای آموزشی متنوعی بهره‌برداری کنم که شامل فعالیت‌های آزمایشگاهی، پروژه‌های گروهی و استفاده از فناوری‌های نوین است. این رویکرد به من این امکان را می‌دهد که نه تنها به انتقال دانش بپردازم، بلکه دانش‌آموزان را به تفکر انتقادی و حل مسئله ترغیب کنم.

ایمان دارم که با ترکیب علم و هنر در فرآیند تدریس، می‌توانیم نه تنها درک علمی دانش‌آموزان را تقویت کنیم، بلکه آن‌ها را به کاوش و کشف دنیای اطرافشان ترغیب نماییم و به این ترتیب، نسل آینده‌ای آگاه و خلاق پرورش دهیم.

بخشی از رزومه :

  • دکتری تخصصی میکروبیولوژی
    پژوهشگر و نویسنده
  • برگزارکننده دوره های متعدد پژوهشی بر پایه stem
  • مدرس و مجری ورکشاپ های تخصصی در بیوتکنولوژی
  • داور مسابقات کشوری زیست فناوری
  • مدرس قطب کشوری زیست فناوری و ستاد توسعه زیست فناوری
  • مدرس دوره های میکروبیولوژی فرادرس
  • استاد راهنمای پروژه های دانش آموزی و دانشجویی جهت شرکت در مسابقات بین المللی

دوره های مدرس در اینوشو :